Marketing, strategie
& communicatie.

Een groot deel van mijn huidige werk als marketeer omvat het creëren en coördineren van diverse soorten content en communicatiemiddelen. Dit omvat onder andere (multichannel) brandingcampagnes, copywriting, SEO, handleidingen, sociale media, mailautomatisering en meer.

Hierbij pas ik onderzoek en strategie toe middels Google Analytics, PowerBI dashboards, ChatGPT AI, gebruikersonderzoeken en resultaten van (A/B) Social Campagnes.

PROJECTLEIDER • PLANNING • RESEARCH • STRATEGIE • WIREFRAMING • COPY • DESIGN

Customer Journey optimalisering middels mailautomation o.b.v. database.

Projectleider voor het ontwikkelen van een complete e-mailautomatisering op basis van de website database met als doel het verhogen van de conversieratio voor (online) producten en het verbeteren van de communicatie met sollicitanten.

Bekijk Project

PROJECTLEAD • CUSTOMER JOURNEY • UX RESEARCH • GEBRUIKERSTESTEN • WIREFRAMING • UI/UX DESIGN • COPY

MQL’s verhogen middels productkeuze ondersteunende werkgevers homepage van vacatureplatform.

Wireframe ontwerp ter verbetering van de homepage voor werkgevers. Hierin heb ik gekozen voor meer ‘bewijs van succes’ en een hulpmiddel in de vorm van een quiz voor het selecteren van de juiste wervingsoplossing om klanten zo zonder sales ondersteuning over te laten gaan tot aanschaf van een organisch product of het maken van een afspraak. 

Bekijk Wireframe

PLANNING • WERKPROCES • SOCIAL MEDIA CAMPAGNE METHODIEK • STRATEGIE • BUDGETTERING • DESIGNTEMPLATES • ANIMATIE

Ontwikkeling nieuwe dienst: Wervingscampagnes.

Van A tot Z opzetten van nieuwe dienst waarbij ik met een andere collega het concept volledig heb bedacht, uitgevoerd, geoptimaliseerd en we hier nieuwe medewerkers voor hebben aangesteld. Deze worden tot vandaag de dag gemonitord, geoptimaliseerd en succesvol verkocht.

Bekijk webpagina dienst

CAMPAGNEPLANNING • CONCEPT • DESIGN • INTERVIEWS & COPY

Één van de vele werkzoekenden én werkgevers campagnes. Doel: Zo veel mogelijk mensen bereiken.

Online en offline campagne met de focus op het feit dat werkzoekenden en werkgevers bij Werken in de Regio ‘geen nummertje’ zijn. De campagne was ingestoken op bereik. Hierom hebben we gekozen om échte mensen te betrekken in de campagne om de olievlek groter te maken.

De campagne bestond uit een mix van abri’s, duosigns, sandwichborden, gesponsorde social media campagne, SEA, Spotify en Google Display.

Resultaat: een enorme piek in de data betreft website bezoekers en sollicitaties, betrokkenheid en veel leuke reacties van werkgevers en werknemers.

Bekijk Campagne

SEO • COPYWRITING

SEO concept voor het verbeteren van de organische vindbaarheid op Google.

Op basis van een zoekwoordenonderzoek besloten om per beroepsgroep een volledige landingspagina te maken gericht op het beantwoorden van veel gestelde vragen door de doepgroep. Hierbij ook rekening gehouden met top 50 keywords zoals plaatsnamen, type diensten en salarissen.

Bijgevoegde pagina is de eerste onderlegger voor het verdere project en verdere uitvoering.

Bekijk pagina concept

UI/UX Design.

User Experience design richt zich op de ervaring die gebruikers hebben wanneer ze interactie hebben met een product of dienst, zoals een website, een app of een fysiek product. Het doel van UX design is om ervaringen te creëren die gebruiksvriendelijk, intuïtief en aangenaam zijn in gebruik.

De kennis die ik heb verworven in UX design omvat een sterke basis in psychologie, een element dat even relevant is bij het ontwikkelen van offline content. Dit vermogen stelt mij in staat om content op alle niveaus te vereenvoudigen, waardoor ik effectieve en aantrekkelijke ‘gebruikerservaringen’ kan creëren.

UX RESEARCH • PROTOTYPE DESIGN • UI/UX DESIGN • AANLEVERING DEVELOPMENT

Verbetering van het sollicitatieproces door middel van User Experience optimalisatie en verzameling van recruitmentdata.

Sollicitatieformulier waarbij we op de gegevenspagina bij elke sollicitatie vragen of ons recruitmentteam mag helpen bij het zoeken naar een nieuwe baan. Als dit het geval is, doorlopen kandidaten een extra stap waarbij ze hun wensen voor een nieuwe baan achterlaten.

Op deze manier verzamelen de recruiters zoveel mogelijk data en informatie over potentiële kandidaten. Indien kandidaten op pagina één geen toestemming geven, slaan ze deze stap over.

Onderdeel van een groter project betreft diverse formulier optimalisaties.

Bekijk Prototype

UX RESEARCH • WIREFRAMING • UI/UX DESIGN

Optimalisatie werkgevers dashboard vacatureplatform.

Werkgevers dashboard waarbij werkgevers sollicitaties – geplaatst op het vacatureplatform – kunnen beheren. Hierbij gekozen voor het mailbox-principe waarbij ze direct een overzicht hebben van de belangrijkste zaken en functionaliteiten. 

Daarbij is er aandacht besteed aan diverse marketingautomatiseringen zoals upsells en diverse meldingen om de conversies op organische productverkoop te verhogen.

Bekijk High-Fidelity Wireframe Bekijk Mobile Wireframe schets

UX RESEARCH • WIREFRAMING • UI/UX DESIGN

Podcast App prototype Figma training.

Ontwerp voor een postcast app voor startende ondernemers als onderdeel van een Figma Training.

Bekijk Wire-Prototype

UX RESEARCH • WIREFRAMING • UI/UX DESIGN

Opdracht uit Figma training

‘Ontwikkel een bank-applicatie met overzichten van transacties, eenvoudige overboekingsmogelijkheden, stimulans voor sparen en een functionaliteit waarmee gebruikers hun uitgaven kunnen categoriseren en analyseren. Hierdoor kunnen gebruikers hun financiële patronen beter doorgronden en weloverwogen keuzes maken over hun uitgaven.’ 

One-page prototype Bekijk Mobile Wireframe schets

Grafisch Design.

Hoewel mijn oorspronkelijke achtergrond ligt in grafisch design, heb ik in de loop der jaren de behoefte gevoeld om mijn vaardigheden verder uit te breiden dan puur het visuele aspect.

Ik heb mezelf uitgedaagd om visualiteit te combineren met tekstuele en strategische elementen. Hierdoor heb ik – naast het maken van mooie ‘plaatjes’ –  geleerd hoe ik complexe content kan vertalen naar heldere en toegankelijke taal middels design, kanaal en opzet keuzes.